Live your dreams

När jag skulle fundera ut något som jag tycker är viktigt, tycker om osv stod det först helt stilla i huvudet och det enda jag tänkte på var massa komplicerade saker. Sedan så tänkte jag om lite och kände efter istället för att tänka vad jag tycker är viktig och något jag tycker är viktigt är att våga & leva sina drömmar. Jag tycker om när folk vågar gå ett steg närmare sitt mål/dröm, och för mig själv är det också en väldigt viktig sak. Man kommer ingenstans här i livet om man inte vågar försöka och ta risker och det är det jag vill förmedla med mitt tryck. 

Hur jag ska formelera trycket var en annan sak jag funderade lite över. Tycker det skulle se lite töntigt ut om det stod 'våga lev dina drömmar'.. så tänkte att det kanske blir lite häftigare och mer representabelt om jag skriver på engelska. Så jag har tänkt att skriva 'live your dreams'. Jag vill att live och your ska stå på samma rad med lite mindre bokstäver, och sedan kommer DREAMS på en egen rad därunder med lite större bokstäver. Det är för att jag vill att folk ska få upp blicken lite och fastna för det ordet, och då kanske läsa hela texten och så blir det lättare för mig att förmedla mitt budskap. Har inte tänkt så mycket på själva textstilen men antar att jag skriver med sådana där vanliga feta bokstäver.

Jag har tänkt att försöka hinna prova så många olika trycktekniker jag hinner så jag verkligen hinner se vilken som kommer passa mitt tryck bäst och vilket jag själv tycker var roligt att jobba med.

Typ såsom nedan hade jag tänkt. Fast kanske inte med kursiv text överst då jag tror det blir väldigt svårt att göra det haha, men det hade varit coolt! Men jaaaoo nu ska jag sluta babbla hejdååå.





Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0