Redovisning + utvärdering

Idag har vi redovisat vårat project. Det var kul att visa upp det! :)

Tycker det här projcetet varit väldigt kul, man har verkligen kunnat göra precis vad man vill i stort sett, och det är bra tycker jag. Lycka var det första ordet som kom i mitt huvud när man fick välja ord, lycka är något väldigt positivt och jag kännde direkt att jag hade en ide. Lycka för mig är att få göra det jag älskar och när andra runt omkring mig mår bra, när jag är glad. Min häst betyder mycket för mig och då kännde jag att jag ville göra en film om honom. Jag är lycklig när jag är i stallet och får vara där med honom. 
Eftersom det var samma för Natalie så bestämmde vi oss för att göra arbetet ihop.
Vi var ute och fotade varandra, sedan tog vi lite gamla bilder som vi hade på datorn.
Det blev lite svårt för oss att få till en dag att fota Natalie och hennes häst, så i helgen bestämmde vi oss först för att göra ett eget arbete. Ordet jag ville ha då var sorg. När jag tänker på det ordet tänker jag på någon man förlorat och saknar. Så jag gjord en film om min gamla ponnny Ammi. Men sedan så löste det sig endå med foton på Natalie och hennes häst, så då återgick vi till att jobba tillsammans igen, med ordet lycka.   
Sedan redigerade vi ihop bilderna till ett bildspel och la in lite filmer, gjorde slomotion effekt och la in text osv. 
Jag är inte så bra på att redigera filmer osv så det var något jag lärde mig av detta projectet, jag blev bättre på det nu än innan ialla fall. Sedan lärde jag mig att förmedla ett buskap till andra, var lycka är för just mig. Vet inte om jag lyckades hehe men hoppas det! :)
Något annat som var kul och som jag lärde mig lite bättre var min kamera, provade lite olika inställningar och effekter osv på den, så jag lärde mig att fota lite bättre. Dock var inga av de bilderna med i bildspelet då dom inte passade inte riktigt. Sedan jobbar jag oftast bättre själv än i hop med någon, jag gillar mer att jobba själv egentligen, men nu så lärde jag mig att sammarbeta med andra bättre och göra saker ihop med någon annan. Det var roligt att jobba med Natalie! :)
Tycker detta projectet varit super kul. Jag har som sagt lärt mig en hel del nya saker. Om vi skulle ha något liknande project någon gång skulle jag nog jobba mer kreativt, då jag inte gjort det så jätte mycket. Men har verkligen lärt mig nya saker efter detta projectet och det var jätte kul att se alla andras arbeten!

Här är filmen om SORG som jag gjorde;



/malin

Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0