Onsdagens bildlektion

I onsdags så ändrade jag mina planer lite på vad jag skulle skapa. Veckan innan började jag på min första idee som var att klippa ur olika färgade papper och klistra på, på ett annat papper. Skulle då klippa ut tex hus från ett rött papper osv.
Jag hann ju inte göra så mycket den lektionen eftersom jag gick nästan direkt men efter det lilla jag hade gjort så var jag inte alls nöjd för att det såg så tråkigt ut liksom. Det kändes inte heller som att jag med den tekniken kunde förmedla det jag ville med bilden. Det jag ville förmedla var att man skulle få känslan annorlunda och bli glad utav bilden för att den skulle inntehålla många olika färger osv. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig med färgerna och som sagt insåg jag efter den korta tiden att om jag skulle jobba med den tekniken så skulle jag inte lyckas förmedla det jag ville.

Så jag kollade på de 2 konstnärernas bilder igen och lite mer noggrant och fick en helt annan idee fast som ändå var lik den innan. Från Münters bild tänkte jag på landskap, ute på landet någonstans eller i en mysig by. Blev från den bilden inspererad av att göra en omgivning som såg 'lugn' ut och när man såg bilden så skulle man koppla ihop den med egna erfarenheter som man blir glad utav. Från Stellas bild så blev jag återigen inspererad av alla olika mönster & färger. Jag tänkte då att jag målar en bakgrund som liknar en mini-by lite, och så husen, träden, blommorna, gräset, vägarna osv gör jag i mönster. Så ett träds stamm blir tex i massa olika färger, men man ska ändå kunna se att det är ett träd liksom. Så det är min idee i dags läget. Får se hur det ändras och om denna ideen blir bra. Men tror nog det, känns mer som jag förmedla känslan annorlunda på detta sätt. Det är liksom inte ofta man ser ett träd i massa olika färger, så man kommer nog tycka det är rätt annorlunda.

Har inte riktigt bestämt än vilken teknik jag ska använda för att färglägga.. fååår see vad det blir.

min klaaddiiggaa finaa skiss.. ;)


Lite mer seriös ritning typ som inte ens blev seriös. Får se om jag gör om den elle nåt.



Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0