KROKI

På lektionen idag så målade vi av varande från olika vinklar och poser. Det är även det som kallas kroki.  
Vi hade ca 3 minuter på oss att måla varje bild och vi fick inte använda suddigum eller något sådant.

Bilden nedan på William är den jag blev mest nöjd över av de jag måla. De andra blev väldigt oseriösa för dom såg så kul ut haha. Jag kunde gjort flertalet saker bättre på bilden nedan ser jag nu i efterhand, som att till exempel gjort en mer böjning i knät då de ena benet skulle varit högre upp än de andra. Även försökt få armarna lika långa och sådant, men ändå mest nöjd med denna bild. 

Jag lärde mig flera nya saker idag, som att rita av personer från olika vinklar och i olika poser, vi har ju inte jobbat med det så mycket innan så det var jätte roligt att göra det idag. Även att använda flera olika tekniker osv. Var en väldigt rolig och lärorik lektion tycker jag! :)

(spegelvänd bild)


/Malin

Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0