today..

Hehe, nu kom inlägget lite sent men såg att jag publicerat det på min andra blogg istället... (Y)


Idag så började jag med att prova och trycka på annan färg, för tycker vit var lite tråkig och ah.
Började med blå och det var en ganska mörk blå och eftersom texten var svart blev det väldigt mörkt.
Sedan var det lite dåligt med färg också.

Sedan tryckte jag på ett orange papper.. dock ser det inte ut så på bilden.
Jag tycker det blev lite för skrikigt och det passade inte riktigt mitt tryck för jag vill att man ska få ett lungt inflytande när man ser bilden liksom. Okej det där lät konstig men typ så. Det oranga pappret fångar uppmärksamheten och jag vill att texten ska göra det.

Sedan tryckte jag på typ brun/beige papper och det tycker jag blev jätte bra. Tycker färgerna gick bra i varandra och eftersom bakgrunden är lite mörk så är det min text man ser först och det är det jag vill. Så den blev jag mest nöjd med, fast färgen ser helt anourlunda ut i verkligeheten.

Tycker det varit jätte kul att göra trycken. Verkligen något helt nytt som jag aldrig provat på innan. Något jag kunde ha gjort bättre är väl att kanske ha skärt bokstäverna mer noggrant.


Sedan påbörjade jag ett schablontryck. Jag skrev linus, det är min ponny. Valde det för jag tycker om honom och vill visa det. Han är bäst! Tycker schablon verkar roligt. Har tänkt att sedan på ett annat papper skära ut blommor som jag sedan ska trycka på. Blir nog bra.



Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0