Intention

Jag har tänkt att skapa någonting på papper. Jag har inte bestämmt om jag ska rita med vanliga färgpennor än, eller om jag ska klippa i papper av andra färger och klistra på det andra pappret eller något annat. Vill helst göra något nytt som jag aldrig provat på innan. Rita på ett papper har man ju gjort typ 4892580 gången..
Om jag ska klippa ut papper, så tänker jag att först så klipper jag ut de former jag vill ha. Vill jag tex ha ett hus, så klipper jag ut ett hus på de färgade pappret och klistrar på det på det vita pappret, som nog ska vara ett A3 papper.

Från Frank Stellas verk har jag blivit inspererad av mönstrena & färgerna. Så på bilden ska de saker jag målar/klipper vara i de mönstren som finns på hans bild. Tex så har han ju halvcirklar, och då kan jag tex måla en måne eftersom det också typ är en halvcirkel. Sedan om jag ska måla/klippa ett hus, så klipper jag det som en kvadrat eftersom Frank har den formen på sin bild. Sedan ska jag ha färgglada papper/färgpennor eftersom jag blev inspererad av det från Franks bild som innehåller mycket glada färger.

Från Münters bild blev jag inspererad av miljön. Det är på landet och ser ut att vara på sommaren någongång.
Därför har jag tänkt att göra miljön på ett liknande sett. Vill ha det lite mer som på landet. Det ska vara på slutet av hösten/början utav vintern så det kanske ska snöa lite på bilden. I så fall klipper jag ut 'snöflingor', alltså cirklar. Precis så som det finns i Franks bild.

Så det jag tänkt skapa inspererat av dessa två konstverk är en mijön som är på landet inspirerat av Münter, med hus som är av de former som finns på Franks bild. Sedan ska jag skapa övriga saker till bilden som är i de former & färger som på Franks bild, och därav ta hänsyn till den fria miljön som jag inspererades av på Münters bild.
Men tror nog att jag ska testa det med att klippa ut former och sedan limma på på ett annat vitt papper.

Får se vad det blir.. återkommer ;)

Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0