DAGENS BILDLEKTION

Hej. Nu har jag bytt igen, jag valde ett annat konstverk för på det andra var väldigt svårt att göra en parafras tycker jag. Min ide funkade inte riktigt, jag försökde göra en annan ide men det blev inte heller bra. Nu har jag valt ett konstverk som heter Jas dde Bouffan , tror jag?

så ser det ut när Cezanne målat det.

Jag har gjort klart min skiss, och har börjat lite på den riktiga ritningen. Det jag ska ändra med bilden är att istället för gräs så ska jag göra bilden mer sommrig, jag ska måla massor av blommor i bakgrunden i stället för bara gräset.

Min lilla skiss :)

Nästa vecka ska jag försöka måla klart den riktiga ritningen med blyerts, även försöka hinna börja färglägga. Kom så långt som möjligt helt enkelt! ;)

/ malin

Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0