Utvärdering

Eftersom jag inte var i skolan idag för jag är sjuk vet jag inte riktigt vad som hände, men när jag kikar runt på lite andra bloggar ser det ut som dom gjort en utvärdering av hela arbetet. Så då gör jag väl också det!

Vi i gruppen kom först överens om vilken saga vi skulle ha, och det blev ju då rödluvan. Jag tyckte det var väldigt roligt att vi valde just den sagan för det är en saga som nog alla läst när vi var yngre, och det var bara helt enkelt roligt att få jobba med den.

Jag blev tilldelad detta stycket:

Och hör du så vackert fåglarna sjunger! Du går ju

vägen fram som om du var på väg till skolan. Det

finns ju så mycket att upptäcka här i skogen!” Då

tittade Rödluvan sig omkring och märkte hur

solstrålarna glänste mellan trädstammarna. Och

tänk, så många vackra blommor det fanns här.

Mormor skulle säkert bli glad om hon fick en

bukett blommor. Och det var ju fortfarande tidigt

på dagen. Hon vek av från vägen och plockade

blommor. Knappt hade hon plockat en, förrän hon

upptäckte en ännu vackrare lite längre bort.

På det viset kom hon allt längre och längre in i

skogen. Under tiden sprang vargen raka vägen till

mormors stuga. Han knackade på dörren. ”Vem är

det?” ropade mormor.

 

Innan vi i gruppen började måla våra teckningar så bestämde vi lite hur det skulle se ut. Vi som hade rödluvan komöverens om hur hennes kläder skulle se ut, (färger osv.) Dem som skulle måla mormorn gjorde desamma.
Efter vi bestämt allt var det bara att sätta i gång!

Min första tanke och så som jag själv kunde föreställa mig att min bild skulle se ut var att det skulle vara en väg, rätt långt ner på pappret, sedan skulle det vara ängar på båda sidor om. Jag tänkte att jag skulle ha ett träd med massa grenar där det skulle sitta flertalet fåglar. På ängen skulle det växa massor av blommor och rödluvan skulle stå böjd med en korg i handen och plocka en bukett.

Jag började skissa på ett papper, jag ritade ner den bilden jag hade i huvudet. Det var lite svårt att få till rödluvan, så ritade henne på enskild papper och övade mig några gånger. Insåg att det skulle bli väldigt svårt att rita henne böjd så som jag tänkt mig.

Sedan tyckte jag det såg rätt konstigt ut med bara ett enda träd, och jag ville hellre ha granar så det mer liknade en skog. Så jag började rita på ett nytt papper och där ritade jag massa granar, men den här gången utan fåglar. Gick liksom inte att sätta dom i träden och det såg bara konstigt ut om dom skulle 'flyga' runt på himlen.

Jag ritade sedan ut en äng på de uta som var kvar, (grön färg bara). Ritade också ut blommor och färgläggde dom. 
Eftersom det inte riktigt gick att rita rödluvan böjd så bestämde jag mig för att rita henne rak, med en korg i handen. Och så blev det! Målade till blå himmel och en sol. Själva vägen målade jag brun, tror jag det var hehe.

Bilden är fortfarande i skolan och jag har helt glömt av att ta kort på den.. dåligt!!!   

Detta sago projectet tycker jag faktiskt varit riktigt roligt. Vi har aldrig gjort något sådant här innan därför var det extra kul. Sedan tycker jag vi jobbat rätt myket digitalt, (eller rättare sagt så har jag själv valt det) så det var kul att skapa något 'för hand' också. Länge sedan jag gjorde det! Tycker vi haft lagom lång tid på oss med projectet också. Egentligen gillar jag inte att jobba i grupper utan jobbar hellre själv, men det är bra att öva sig på båda och gruppen jag hamnat i är grym. Vi kommer överens jätte bra och alla får måla precis på sitt sätt.
Ska jag betygsätta projectet på en skala 1-10 får det 10! ;)
Hoppas på fler sådana här projcet!!

Första bilden. Ska försöka ta kort på den andra också.. för den skiljer sig rätt mycket från den nedan.



Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!
Postat av: Anonym

Fint!

2012-01-18 @ 14:48:36

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0