RÖDLUVAN

Vi i gruppen har kommit överens om Rödluvan. Vi har delat upp vem som ska måla vad och vi har kommit överens på ett ungefär hur rödluvan ska se ut så alla målar samma.

 

Det jag ska skapa en bild till är:

Och hör du så vackert fåglarna sjunger! Du går ju

vägen fram som om du var på väg till skolan. Det

finns ju så mycket att upptäcka här i skogen!” Då

tittade Rödluvan sig omkring och märkte hur

solstrålarna glänste mellan trädstammarna. Och

tänk, så många vackra blommor det fanns här.

 

Mormor skulle säkert bli glad om hon fick en

bukett blommor. Och det var ju fortfarande tidigt

på dagen. Hon vek av från vägen och plockade

blommor. Knappt hade hon plockat en, förrän hon

upptäckte en ännu vackrare lite längre bort.

På det viset kom hon allt längre och längre in i

skogen. Under tiden sprang vargen raka vägen till

mormors stuga. Han knackade på dörren. ”Vem är

det?” ropade mormor.

 


På min bild ska jag rita en väg med ängar runt om. Vägen ska vara i mitten tror jag, och gräs/äng på båda sidor om. Jag ska måla något/några träd där de ska sitta fåglar. På ängen ska det vara massa blommor. Rödluvan ska stå böjd och plocka blommor. Det var min tanke och jag ser i huvudet hur min bild ska se ut. Kanske kommer en del ändringar men det är ialla fall min tanke i dagsläget.

/Malin

Hej! Kul att du vill komentera min blogg. Ställer du en fråga till mig och vill att jag ska svara dig i ett inlägg, så skriv det på komentaren! Hoppas du gillar min blogg, tack för att du läser!

FYLL GÄRNA I ALLT

Namn:
ska bloggen komma ihåg ditt namn?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/vad heter din bogg? (om du har någon)

vad var det du ville säga nu?

Trackback
RSS 2.0